ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Motormann Sport online áruház motorosoknak
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Webhost Kft.
(továbbiakban: Szolgáltató) által, a Motormann Sport online webáruházban
(továbbiakban: Webáruház) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást
igénybe vevő Ügyfelek (a továbbiakban: Ügyfél), valamint a Szolgáltató
jogait és kötelezettségeit tartalmazza.
Az ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan
elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Szolgáltató által
üzemeltetett www.motormann.hu webcímen található Webáruházon keresztül
történik. A Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Elkertv.") szabályozza.
A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton, és telefonon leadott
megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon
és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és
elektronikus levélben van lehetőség. Kivéve a speciális, egyéni igényekre
szabott, gyártott termékek esetében!
A Webáruházban bemutatott információk, illetve az egyéb távollévők közötti
eszközökkel történő megrendelések esetén, az Ügyfél megrendelésének
elküldése, adott szerződés megkötésére vonatkozó felhívásaként
értelmezendő, nem pedig a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény 6:64 (1) bekezdésében foglalt rendelkezései szerinti ajánlatként.
Jelen szabályzatban rögzített szerződések nyelve magyar, melyek nem
minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat a Szolgáltató nem iktatja,
utólag nem hozzáférhetőek. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex
rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Cégnév: Webhost Kft
Székhely: 8600 Siófok, Devecseri u.4.
Cégjegyzékszám: 14-09-306603
Adószám: 13595269-2-14
Nyilvántartási szám: C/003389
Telefon: +3620/9367-157
Fax: +3684/314-312
e-mail: uzlet@motormann.hu
Regisztrációs hatóság: KAPOSVÁRI TÖRVÉNYSZÉK CÉGBÍRÓSÁGA
7400 Kaposvár, Szent Imre u. 14/a.
Kamara tagsága: Somogy megyei kereskedelmi, és iparkamara
Tárhelyszolgáltató: Mimezis Kft – 8600 Siófok, Kristály u.12. info@mimezis.com
Ügyfélszolgálat elérhetősége:
Telefon: +36209367157 (csak munkanapokon, 10-14 óra között)
E-mail: uzlet@motormann.hu
Levelezési cím: 8600 Siófok, Devecseri u.4.
Jelen ÁSZF fogalomhasználatában Ügyfél minden olyan természetes vagy jogi
személy, aki a weboldalt meglátogatja, webáruházban megrendelést ad le.
Szolgáltatásunkat minden cselekvőképes természetes személy (fogyasztó) és
jogi személy jogosult igénybe venni, amennyiben elfogadja és magára nézve
kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-et, az adatvédelmi tájékoztatót, illetve
a webáruházban közzétett tudnivalókat, vásárlási feltételeket.
A jelen Szabályzat hatálya azokra a fogyasztónak minősülő és fogyasztónak
nem minősülő ügyfelekre terjed ki, akik a webáruházat használják,
megrendelést adnak el, illetve akikkel termékre vonatkozó az adásvételi
szerződés jön létre.
A regisztrációra a főoldalon található Új vásárló/Bejelentkezés menüpont
alatt, az ott található adatlap kitöltésével, vagy a fizetési folyamatba
beágyazva kerülhet sor.
A regisztráció valós e-mail címmel, névvel és személyes adatokkal, egy
választott jelszó megadásával lehetséges. Az adatok megadását követően a
regisztráció létrejön, melyről a megadott e-mail címre visszaigazoló
üzenetet küldünk.
A vásárló a weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen
ÁSZF, és a weboldalon közzétett adatvédelmi tájékoztató feltételeit
megismerte és elfogadja, az adatvédelmi tájékoztatóban foglalt
adatkezelésekhez hozzájárul. Ügyfél felelős azért, hogy olyan e-mail címmel
regisztráljon a weboldalra, illetve olyan email címet adjon meg, amely
tekintetében rendelkezni jogosult.
A szolgáltatót az ügyfél által tévesen, vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért
semminemű felelősség nem terheli.
A szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az ügyfél
a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára nem a szolgáltatónak
felróható okból hozzáférhetővé válik.
A korábban rögzített adatok megváltoztatására, bejelentkezés után van
lehetőség. Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő
megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A vásárló az esetleges regisztrációval kapcsolatos adatváltozásait köteles
a szolgáltatónak bejelenteni, vagy pedig az adatmódosításokat személyesen
elvégezni.
Az ügyfél a regisztrációját törölheti az ügyfélszolgálatnak küldött e-mail
üzenettel. Az üzenet feldolgozását követően törlésre kerül a regisztráció.
Az ügyfél felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra
kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez
kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok
törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
További információkat ezzel kapcsolatban a szolgáltató adatvédelmi
tájékoztatója tartalmaz.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban
tartásáért kizárólag az ügyfél a felelős. Ha az Ügyfél tudomást szerez
arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik
személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha
pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával
bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a szolgáltatót. Az
ügyfél köteles a személyes adatait folyamatosan frissíteni és adatváltozás
esetén azt a Szolgálató részére bejelenti, amennyiben az a teljesítéshez
vagy egyéb jogos érdek érvényesítéséhez szükséges.
A termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a termék konkrét oldaláról
lehet megismerni.
A szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a
weboldalon vagy a gyártó által mellékelt használati utasításban nyújtott
tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. A
termékek- ahol ezt a jogszabályok előírják - használati utasítását a
Termékhez mellékeljük. Amennyiben a webáruházban kínált bármely termékkel
kapcsolatban kérdés merülne fel azt az ügyfélszolgálaton tudja jelezni.
Termékek vételára az általános forgalmi adót, és egyéb közterheket is
tartalmazó módon (bruttóban) kerül feltüntetésre. A Termékek mellett
feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. A termékek
ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
A webáruházban megrendelhető termékek árának változtatásának jogát, a
szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a webáruházban való
megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt
termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
Online történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő
kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés
esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni.
Ha a szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül egyes Termékek
mellett felültüntetésre különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a
termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen
eltérő, feltűnő értékaránytalanságot is, valamint esetleg rendszerhiba
miatt megjelenő 0,- Ft-os vagy jóval az árú értéke alatti vételára van,
akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem
felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az
ügyfél elállhat vásárlási szándékától. Ügyfelet ezen elállási jog indokolás
nélkül megilleti.
A megrendelést a szolgáltató a webáruházban az ügyféltől akkor fogadja el,
ha az ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul
kitölti. A szolgáltatót az ügyfél által tévesen, vagy pontatlanul megadott
rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb
problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
Korábbi és kedvezménes ár: árcsökkentés alkalmazása esetén a szolgáltató
megjeleníti az eladásra kínált termék korábbi eladási árát. A korábbi
eladási ár a szolgáltató által az árcsökkentés alkalmazását megelőző 60
napnál nem rövidebb idő alatt alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti,
melyen az az adott termék értékesítésre került. Ha a termék 30 napnál
rövidebb ideje van forgalomban, a korábbi ár a szolgáltató által egy olyan
időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem rövidebb,
mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző 15 nap. A korábbi ár nem kerül
alkalmazásra az általános mennyiségi, értékalapú kedvezményekre és egyéb,
nem az árhoz kapcsolódó marketing kommunikáció esetén (pl. vásárlás mellé
ajándék, ingyenes szállítás).
Online felületen, webáruházban leadott megrendelés menete:
Megrendelés feladására sor kerülhet a regisztrációt követő bejelentkezés,
vagy a vásárlás folyamata után, alatt tett bejelentkezés alkalmával. Az
ügyfél ezeken kívül az ügyfélszolgálton keresztül, telefonon is adhat le
megrendelést, esetleg levélben.
Az ügyfél az általa kiválasztott termékeket, a "Kosárba" gomb megnyomásával
helyezheti be a virtuális kosarába. A termék kosárba helyezését követően
megjelenő oldalon az ügyfél tájékoztatást kap arról, hogy a termék
sikeresen a kosárba került, és láthatóvá válik a kosár tartalma. A
„Vásárlás folytatása” gombbal további termékeket választhatunk, illetve a
„Pénztár” felületre kattintva léphet tovább a megrendelés véglegesítéséhez.
A megrendelés véglegesítése során „Kosár” oldalon a vásárló áttekintheti a
kosár tartalmát, a kiválasztott termék nevét, a termék mennyiségét és a
termék árát. A kosár tartalmát, és a mennyiségeket is látva módosíthatjuk a
tartalmát, akár egyes termékek törlésével, vagy a darabszám növelésével a
megfelelő gombra kattintva.
A kosár tartalmának összesítése tartalmazza a megvásárolni kívánt termékért
fizetendő bruttó összeget.
A „Pénztár” gomb megnyomásával az ügyfél a megrendelés leadásához szükséges
felületre regisztrációnál, az általa korábban megadott jelszóval és e-mail
címmel léphet be. Amennyiben ezt még nem tette meg, most tudja regisztrálni
magát.
A belépést követően a megrendelés leadásához az ügyfélnek a szállítási
adatokat és szállítási módot szükséges kiválasztania.
Az ügyfél a termék szállítását kérheti házhoz szállítással, valamint
személyes átvétellel. Ez utóbbihoz előre egyeztetett időpontra van szükség,
melyet ügyfélszolgálatunk elérhetőségein lehet megtenni.
Házhozszállítás: az ügyfél ezt az átvételi módot választja a
regisztrációnál megadott címre szállítjuk a terméket, a szállítási cím és a
számlázási cím nem kell, hogy megegyezzen. A kiszállítási díj minden
esetben 5 kg súlyhatárig kerül megállapításra. Ennél nehezebb csomagok
esetén, a súly tudatában kerül megállapításra a szállítási díj, melyet
minden esetben előre közlünk a vásárlóval.
Személyes átvétel: a vásárló ezt a lehetőséget választja, csak és kizárólag
előre egyeztetett időpontban van lehetősége a terméket átvenni.
A szállítási adatok megadását követően, amennyiben eltérnek a regisztrált
adatoktól, az ügyfélnek a fizetési módot szükséges megadnia.
Az ügyfél fizethet: utánvétellel, illetve átutalással.
Átutalással fizetve, a szállítási költséghez az utánvételi díj, és minden
ezzel kapcsolatos költsége nem kerül felszámításra. Az átutalással történő
fizetéssel kapcsolatban, minden vásárlóval felvesszük a kapcsolatot és az
utaláshoz szükséges részleteket közöljük.
A fizetési-, és szállítási mód megadását követően a vásárló egy
„szövegdobozban” a megrendelése vonatkozó, szállítással kapcsolatos
hozzáfűzést adhat meg. Utána a „Folytatás” gombbal a rendelés összegzéséhez
kerül, mely az alábbiakat tartalmazza: a szállítási adatokat, a számlázási
adatokat, a fizetés módját, megrendelt termék nevét, mennyiségét, a termék
nettó és bruttó árát, a kiszállítás díját.
Az ügyfélnek lehetősége van bármely adat módosítására a rendelés
megerősítéséig. A megrendelést az ügyfél a „Rendelés megerősítése”
felületre kattintva adhatja le. A rendelés leadása tehát a „Rendelés
megerősítése” gombra kattintással történik, amivel az ügyfél részére
fizetési kötelezettség keletkezik.
Az ügyfél a megrendelését törölheti, ebben az esetben, ha a megrendelés
átutalásos fizetéssel teljesült, a megrendelés összege visszautalásra
kerül.
Ügyfélszolgálaton keresztül leadott megrendelés menete:
Amennyiben az ügyfél telefonon keresztül adja le a megrendelését, akkor az
ügyfél kifejezett beleegyezésével az ügyfélszolgálaton keresztül kerül
rögzítésre a webáruház rendszerében az ügyfél által kezdeményezett
megrendelés leadása.
Az ügyfélszolgálat útján leadott megrendelésre a regisztráció nélküli
(ideiglenes regisztráció) megrendelések szabályai vonatkoznak. Az ilyen
módon történő megrendeléshez e-mail cím és név megadása szükséges.
Az ügyfélszolgálat útján leadott megrendelésekre jelen ÁSZF szabályai
vonatkoznak.
-
ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA
A vásárlónak a megrendelés bármely szakaszában, és a megrendelés a
szolgáltató részére való elküldéséig, a webáruházban bármikor lehetősége
van az adatbeviteli hibák javítására, a megrendelési felületen (pl. termék
törlése a kosárból a „Törlés” fül kipipálásara kattintva).
-
AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, VISSZAIGAZOLÁS
Az ügyfél által elküldött megrendelés megérkezését a szolgáltató késedelem
nélkül, automatikus e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja. A
visszaigazoló e-mail tartalmazza az ügyfél által a vásárlás, vagy a
regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási
információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt
termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és
a fizetendő végösszeget. A szolgáltató visszaigazoló e-mail-je nem minősül
az ügyfél ajánlatának elfogadásának, ezen visszaigazoló e-mail arról
tájékoztatja az ügyfelet, hogy a megrendelése a szolgáltatóhoz a közölt
adatokkal megérkezett.
A felek között a szerződés akkor jön létre, ha a szolgáltató – az ügyfél
ajánlatának megérkezését visszaigazoló e-mail üzenetet követően - a
raktárkészlet ellenőrzése után, a megrendelés teljesíthetőségéről
visszaigazolást küld újabb elektronikus üzenetben (e-mail-en) az ügyfélnek.
Az e-mail útján közölt nyilatkozatok akkor tekinthetőnek a másik félhez
megérkezettnek, amikor az az érintett fél számára hozzáférhetővé válik.
Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból esetlegesen eredő károk
tekintetében, hogy az általa elküldött visszaigazolás rajta kívül álló
okból – az ügyfél által megadott nem megfelelő e-mail cím, levelező
szolgáltató technikai vagy egyéb hibája – tévesen, olvashatatlanul vagy a
spam (levélszemét) mappába érkezik, a visszaigazolás ebben az esetben is az
ügyfél számára hozzáférhető.
Abban az esetben, ha a termék nincs raktárkészleten és beszállító általi
megrendelése szükséges, úgy a beszállítás várható időpontjáról elektronikus
üzenetben értesítjük az ügyfelet, melyet az ügyfél tudomásul veszi, vagy
elállhat a megrendeléstől. Ebben az esetben a szerződés azon a napon lép
hatályba, amikor a szolgáltató a szállítás tényleges napját az ügyfél
részére visszaigazolta, és vásárló a teljesítés bekövetkeztének várható
idejét tudomásul vette, vagyis nem törölte a megrendelését.
A szerződés létrejöttét követően, a rendelés személyes átvétele során, a
szerződésben meghatározott vételárhoz képest további, vételárat csökkentő
kedvezmény (kedvezményes konstrukció, egyedi akciók, kedvezmények stb.) nem
vehető igénybe.
Az ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de
legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg szolgáltatótól az elküldött
rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
Ha az ügyfél rendelését már elküldte a szolgáltató részére és hibát vesz
észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt azonnal
jeleznie kell a szolgáltató felé. Ebben az esetben a megrendelést törölnie
szükséges az ügyfélnek és új megrendelést feladnia a helyes adatokkal.
Ha a megrendelni kívánt termék nem áll rendelkezésre a megrendelés
leadásának idején, illetve a termék nem beszerezhető, úgy a szolgáltató
fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését, ebben
az esetben szerződéskötés nem történik, amiről az ügyfél értesítést kap.
ebben az esetben a teljesített kifizetést az ügyfél számára szolgáltató
haladéktalanul visszatéríti.
-
SZÁLLÍTÁSI -ÁTVÉTELI MÓDOK
Házhozszállítás
A szolgálató a megrendelt, és házhoz szállítani kért terméket a szállítási
költség ellenében szállítja ki az ügyfél részére. Szolgálató az ügyfelet a
szállítási díjról a megrendelési folyamat során tájékoztatja. Az ügyfél
választása szerint az időablakos szállítást is kérhet, mely a csomag
méretétől és a szállítási címtől függően lehet igénybe venni. Ebben az
esetben a kiszállítás pontos ideje és annak teljesítése a szállítást végző
szállító felelőssége.
A szolgáltató jogosult az eltérő termékkategóriák (többek között, de nem
kizárólagosan: nagyméretű csomagok, kisméretű csomagok) esetén eltérő
szállítási díjakat alkalmazni.
A szolgáltató bizonyos egyedi kedvezménnyel, a megrendelt, és házhoz
szállítani kért árut díjmentesen házhoz szállítja.
A feltételek meghatározására a szolgáltató egyoldalúan jogosult. Amennyiben
az ügyfél olyan terméket is rendel, amely nem érintett az ingyenes
szállítással, akkor a szolgáltató jogosult szállítási díjat felszámítani az
adott megrendeléssel összefüggésben.
A szállítási költséggel terhelt megrendelések esetén a szállítási költséget
az ügyfél viseli oly módon, hogy a szállítási költség a megrendelés
összesítőn, a számlán és a visszaigazoló e-mail-ben is feltüntetésre kerül.
A szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy
a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A
módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
Az ügyfél tudomásul veszi, hogy nagyméretű csomagok házhoz szállítása
esetén amennyiben az ingatlan egyedi tulajdonságai miatt az adott termék
súlya és, méretei a szállító testi épségét, vagy az ingatlan állagát
veszélyezteti, abban az esetben a futárszolgálatok, a szolgálató nevében
megtagadhatják az adott konkrét címre történő szállítást. Ezek után
személyes átvétel lehetséges, vagy a legközelebbi csomagdepóban lehet
elérni a csomagot, a kiszállító jelzett időpontjáig.
Személyes Átvétel
Az ügyfélnek lehetősége van a terméket, rendelését előre egyeztetett
időpontban személyesen átvenni. Ebben az esetben, a megbeszéltek alapján
telefonon, vagy e-mail-en keresztül kap tájékoztatást, arról az időpontról,
amikortól lehetőség van a terméket átvételére.
A terméket, a megrendelésben szereplő valamennyi termék átvételéről szóló
értesítésétől számított 5 naptári napig kerül tárolásra. Ha az ügyfél ezen
időtartamon belül nem veszi át a terméket, úgy a szolgáltató a szerződéstől
eláll, a megrendelést törli, melyről elektronikus üzenetben értesíti az
ügyfelet, és az esetlegesen már átutalt vételár az ügyfél részére
visszautalásra kerül.
Az ügyfél megrendelés leadásakor a választott módon utánvéttel, átutalással
tudja kiegyenlíteni a vételárat. Ha a termék vételárát utánvétellel kívánja
kiegyenlíteni azt, a szállítónak tudja készpénzben, illetve bankkártyával
kifizetni.
A személyes átvétel esetén, telephelyünkön készpénzzel tudja kiegyenlíteni
a vételárat.
SZÁMLA
Szolgáltató az ügyfél részére a kifizetés igazolására, a megrendelés
elküldését követően elektronikus számlát állít ki az ügyfél által megadott
adatokkal az email címére. Jelen ÁSZF elfogadása az elektronikus
számlabefogadó beleegyezésének minősül. Az ÁSZF elfogadását követően az
ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára a szolgáltató elektronikus számlát
állítson ki. Amennyiben az ügyfél a terméket személyesen veszi át, részére
is elektronikus számla kerül kiállításra és átadásra.
A fentieknek megfelelően az ügyfél, a megrendelés leadásával, és a jelen
ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a szolgáltató által
kiállított és a hatályos jogszabályoknak megfelelő elektronikus számlát
befogadja, valamint azt a szolgáltató által küldött számlára vonatkozó
leveléből letölti. Az elektronikus számla legalább a külön törvényekben
(Áfa tv., Számviteli tv.) meghatározott időtartamig elérhető.
A szolgáltató által kiállított elektronikus számlákat, a NAV Online
Számlázó program kezeli. A szolgáltató által kiállított elektronikus
számla, elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, amely a
számviteli és az ÁFA jogszabályok által szabályozott és adóigazgatási
azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az elektronikus úton kibocsátott
számlákat a hatályos jogszabályok alapján, elektronikus úton kell
megőrizni. Az eredeti elektronikus számla, mint elektronikus úton
kibocsátott számviteli bizonylat, hitelesen igazolja az adófizetéssel
kapcsolatos jogok és kötelezettségek létét.
Mindezek alapján az az ügyfél, aki elektronikus úton adja le megrendelését,
és szállítással, vagy akár személyesen kívánja a terméket átvenni, minden
esetben a fentieknek megfelelő elektronikus számlát kap a rendeléséről.
A kiállított elektronikus számla megfelel az általános forgalmi adóról
szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és
az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt
feltételeknek.
Jelen pontban foglalt elállási jog kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak,
aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval
kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban
„Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a
terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott
terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára
szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha a terméket meghatározott időszakon
belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó
vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi
átvételének napjától számított harminc (14) napon belül a szerződéstől
indokolás nélkül elállni.
Az elállási jog gyakorlásra megállapított 14 napot a távollévők közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
1 § (4) tartalmazza.
Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A
fogyasztó szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében, a szerződés
megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja
elállási jogát.
Fogyasztót az alábbi esetekben nem illeti meg az elállási jog:
· olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása
alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék
esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; különösen
speciális, megadott típushoz gyártott alkatrészek különleges beszerzések
esetén is.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, elektronikus
úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek
igénybevételével a szolgáltató részére.
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki
és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk
elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi
termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló
szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
Jeleznie kell ügyfélszolgálatunk részére a szándékát, határidőben
gyakorolja elállási jogát, a fent olvasható elállási nyilatkozatát elküldi
a szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát jelen
rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. A Szolgáltató e-mailben
haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának
megérkezését, amennyiben gyakorolhatja az elállási jogot.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell
tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon
belül elküldi a Szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a
postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az
e-mail küldésének időpontját veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő
számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja
postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállása esetén köteles a megrendelt Terméket indokolatlan
késedelem nélkül az alább megjelölt címére visszajuttatni, de legkésőbb
elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni:
Webhost Kft; 8600 Siófok, Devecseri u.4.
A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte
előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a
terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót
terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll
módjában átvenni. A Termék visszaküldésének költségén kívül az elállás
kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó
elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a
Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett)
költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek
fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató
jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a
terméket. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha
Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását
adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak
megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt
következett be.
Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés
megkezdését megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az
elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból
eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha
szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó
kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja
felmondási jogát - megtérítését.
I. Kötelező jótállás
A Szolgáltatót a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.)
Kormányrendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti,
hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára
vezethető vissza.
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a
terméknek az Ügyfél részére történő átadásának napja.
Ha az Ügyfél a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl
helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási
cikk átadásának napja.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet
mellékletében felsorolt termékek. A jótállás időtartama az eladási árhoz
igazodik az alábbiak szerint.
10.000, - Forintot elérő, de 100.000, -Forintot meg nem haladó eladási ár
esetén egy év,
100.000,- Forint meghaladó, de 250.000,- Forintot meg nem haladó eladási ár
esetén két év,
250.000,- Forint eladási ár felett három év.
Fentiek az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében
értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való
átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
szakszerűtlen üzembe helyezés, beszerelési hibák, alkatrészek tekintetében
rendeltetésellenes használat, a gyártó által mellékelt használati-kezelési
útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:
elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet,
kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az
a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva
aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan
állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény
teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve
nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a
vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát előre egyeztetve a
Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy
elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a
Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a
rendeltetésszerű használatot akadályozza, és bizonyítottan szakember
helyezte üzembe.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által
elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél
érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra,
hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül
elvégezze.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik
a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt az Ügyfél a
fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő
javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a
fogyasztási cikk nem javítható, az Ügyfél eltérő rendelkezése hiányában a
Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a
fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles az Ügyfél
által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ügyfél részére
visszatéríteni.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő
kijavítást követően ismét meghibásodik – az Ügyfél eltérő rendelkezése
hiányában -, valamint, ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján az Ügyfél nem igényli a
vételár arányos leszállítását, és az Ügyfél nem kívánja a fogyasztási
cikket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a
Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles
az Ügyfél által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ügyfél
részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére
való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - az Ügyfél
eltérő rendelkezése hiányában - a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket
a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül
kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató
köteles az Ügyfél által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének
megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos
kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül az
Ügyfél részére visszatéríteni.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a
Szolgáltatót terhelik.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül,
ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és
jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. A
jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék-
és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Az e
pontokban foglalt jogosultságok a Polgári Törvénykönyvben meghatározott
fogyasztót illetik meg.
Kellékszavatosság
Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az
Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt
érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a
termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától
számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági
igényeit.
Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az
Ügyfél nem kérte, igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve
mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet,
az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt,
vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a
Szolgáltatóval.
Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági
igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az
Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a
számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor
mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a Termék hibája az Ügyfél
részére történő átadást követően keletkezett.
Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek
felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott
szavatossági igénynek helyt adni.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél
köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a Terméktől - a megjelölt hiba
szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a
szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Termékszavatosság
A Termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél –
választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a
kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági
igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását
vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény
érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
Egy Termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a
gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével
e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem
nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított
két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A
közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Az Ügyfél termékszavatossági igényét a Termék gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül
a termék előállítója és forgalmazója.
A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
-
DIGITÁLIS TERMÉKEKRE VONATKOZÓ ELTÉRŐ SZABÁLYOK:
Szolgáltató digitális adattartalmakat, azaz digitális formában előállított
vagy nyújtott adatot (többek között: film, stb. továbbiakban: digitális
adattartalom) is értékesíthet. Ilyen Termék értékesítése esetén Ügyfél
tudomásul veszi, hogy a jelen ÁSZF-ben foglalt jótállási és vagy
kellékszavatossági szabályokat a digitális adattartalom speciális
jellegének megfelelően kell értelmezni.
A weboldal és a webáruház szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a
szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a weboldalon,
valamint a weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során
megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más
szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb
anyagokat, a weboldal felületének elrendezését).
A weboldal, webáruház tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy
más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából
vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A
magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő
tárolás, továbbadás, közzé-, vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi
forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével
lehetséges.
Jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció,
a webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít
jogot az Ügyfélnek a weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi
névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A weboldal
rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges
ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi
alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb
formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
Panaszügyintézés
Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos
fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Ügyfélszolgálatunkon: +36209367157 telefonszámon, csak munkanapokon, 10-14
óra között.
Személyesen (előre egyeztetett időpontban), és levélben: Webhost Kft, 8600
Siófok, Devecseri u.4.
uzlet@motormann.hu
e-mail címen.
A Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény szerint a szóbeli
panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja,
amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz
kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem
lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos
álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati
példányát:
személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja,
telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az
írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg
megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések
szerint jár el.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon
belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni
arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató
elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi
válaszában megindokolni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a
Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló
fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az
alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben az Ügyfél
fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a
lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz
elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról. Az illetékes kormányhivatalok listája a
https://www.kormanyhivatal.hu oldalon elérhető.
Békéltető testület: A termékek minőségével, biztonságosságával és a
termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés
megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon
kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél,
illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara
mellett működő békéltető testülethez:
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
E-mail cím: skik@skik.hu;
Az Ügyfél, lakóhelye (tartózkodási helye) alapján elérhető békéltető
testületekhez is fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében.
Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni.
· Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 E-mail cím:
bkmkik@mail.datanet.hu;
· Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 E-mail cím:
bekelteto@pbkik.hu;
· Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
· Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc,
Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 E-mail cím:
kalna.zsuzsa@bokik.hu;
· Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131 E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
· Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék E-mail cím:
bekelteto.testulet@csmkik.hu;
· Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér
4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
· Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István
út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 E-mail cím:
bekeltetotestulet@gymskik.hu;
· Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749 E-mail cím: info@hbkik.hu;
· Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
· Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok,
Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
· Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér
36. Telefonszáma: (34) 513-010 E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
· Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860 E-mail cím: nkik@nkik.hu;
· Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2.
em. 240. Telefonszáma: (1)-269-0703 E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap
cím: www.panaszrendezes.hu
· Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza,
Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 E-mail cím:
bekelteto@szabkam.hu;
· Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661 E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
· Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356 E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
· Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008 E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
· Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513 E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Amennyiben az Ügyfél szokásos tartózkodási helye Magyarországtól eltérő
uniós tagállamban található, a Szolgáltatóval szemben fennálló jogvitájának
rendezése érdekében lehetősége van igénybe venni az Európai Bizottság által
működtetett online vitarendezési platformon nyújtott vitarendezési
eljárást. Az online vitarendezési platform a következő címen érhető el:
(https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU).
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az
online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon
átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
Bírósági eljárás: Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Az Ügyfél a weboldalt, webáruházat kizárólag a saját kockázatára
használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a
használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan,
súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet,
testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen
túlmenően.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a weboldal, webáruház használói által
tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan
felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben
együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A Szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket pl.: Facebook,
Google, Simplepay) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet.
Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért
Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Amennyiben az Ügyfél a weboldalon, webáruházban kifogásolható tartalmat
észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben
Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja,
jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
A weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet
technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó
hibalehetőségek elfogadását.
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit és annak
mellékleteit egyoldalúan módosítani.
A Szolgáltató a módosításokról az Ügyfeleket a weboldal, webáruház
felületén keresztül tájékoztatja.
Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jogszabályok
rendelkezései az irányadóak, különösen:
Polgári Törvénykönyvről szóló a 2013.évi V. törvény,
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. törvény,
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CVL. törvény,
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
Siófok. 2023-01-01
|